Makléřů a finančních poradců je spousta. Dobrých i těch méně úspěšných. Pouze když budete dobří v tom, co děláte, bude vás práce opravdu bavit a můžete vyniknout a vystoupit z řady. Jenže jak to provést? Jednou z možností je budování svojí osobní značky. Řekneme vám, jak na to.
Jak budovat osobní značku?
Pracovat na své osobní značce (osobním brandu) znamená, že budete aktivně a vědomě ovlivňovat to, jak o vás lidé smýšlejí a jak vás vnímají. Záleží pouze na vás, jak se budete vyjadřovat, jak budete s ostatními jednat a jak se budete prezentovat navenek. Osobní brand je v podstatě jakýsi obrázek toho, jak vás ostatní vnímají a jaké vlastnosti si s vámi spojují.
Jaké benefity vám osobní brand přinese:
- klienty budete vnímán jako profesionál,
- v očích ostatních získáte na důvěryhodnosti,
- vykročíte z řady a budete „vidět“.
Odpovězte si na následující otázky
Než s budováním osobní značky začnete, zkuste si promyslet odpovědi na následující otázky:
- Co lze udělat pro to, aby si vás klienti zapamatovali?
- Čím můžete být výjimečný?
- Jaké vlastnosti a znalosti z vás dělají dobrého makléře?
- Jakou přidanou hodnotou oproti konkurenci disponujete?
- Jaký dojem chcete zanechat?
Odpovědi na tyto otázky jsou opravdu důležité. Sepište si je a v klidu se nad nimi zamyslete. Právě jste si vytvořili osobní brand, který chcete vybudovat.
Vytvořte si webové stránky
Svět a veškeré dění se odehrává na internetu. Když hledáme odpovědi na naše otázky, jdeme na internet. Na webu vybíráme zboží, které si chceme pořídit a služby, které chceme využívat. Využijte toho. Vytvořte si takové webové stránky, které klientům ukáží, kdo jste. Jak pracujete, kolik spokojených klientů za vámi stojí a proč si vybrat pro spolupráci právě vás.
Pozor na první dojem
Landing page neboli vstupní stránka webu. To, co návštěvník uvidí poprvé, když otevře vaše webové stránky. Uvědomte si, kolik lidí dá na první dojem. Této stránce proto věnujte speciální péči.
Umíte dobře komunikovat? Ukažte to
Osobní značku lze budovat také prostřednictvím videa. Ukažte světu, jak komunikujete a popište služby, které nabízíte. Díky reprezentativnímu videu si dokáží potenciální zákazníci snáze spojit vaše jméno přímo s vámi. Nezapomeňte, že stále pracujete na svém osobním brandu. I video tomu musí odpovídat.
Nabídněte více než ostatní
Svou osobní značku můžete klientům pravidelně připomínat za pomocí marketingové komunikace. Řeč je o zasílání newsletterů. Využijte je jako nástroj, jak klientům předávat na pravidelné bázi novinky z realitního trhu, příběhy z praxe či rady a tipy, jak postupovat v určitých situacích. Věřte, že se najde spousta zákazníků, kteří váš přístup ocení.
Silný nástroj dnešní doby? Sociální sítě
Ruku v ruce s dobrými a kvalitními webovými stránkami jde také správná komunikace na sociálních sítích. Nebude působit příliš profesionálně, pokud na svých sociálních sítích budete vyvěšovat příspěvky, které budou v rozporu s vaší osobní značkou. Myslete na to vždy, když budete na sociálních sítích přispívat v diskuzích či zveřejňovat informace ze svého soukromí. Každým takovým krokem o sobě zanecháváte digitální stopu, která se s vámi ponese navždy.
Klíč k dalším kontaktům? Doporučení
Každého bude zajímat, jak byli s vašimi službami spokojení předchozí klienti. Jaký na vás mají názor a zdali jste jim dokázali pomoci. Mějte na svých webových stránkách záložku preference a ukažte svým potenciálním zákazníkům, že za vámi stojí řada spokojených klientů, kteří rádi doporučí vaše služby i ostatním.
Spolupracujte se silnou značkou a získáte více
Spoluprací s dobrým partnerem, který zajistí technickou stránku podnikání a nabídne vám pomocnou ruku, když budete potřebovat, posunete své podnikání dále, než kdybyste na všechno byli sami. Naplno se tak můžete zaměřit na budování své osobní značky a péči o své klienty.
Nebojte se udělat první krok
V Gepard Finance hledáme svědomité partnery a hypoteční makléře, kteří mají podnikatelského ducha, odhodlání a ztotožňují se s naším etickým kodexem. Máte možnost seznámit se předem se všemi podmínkami spolupráce. Je to vaše šance, jak předběhnout konkurenci, naučit se nové věci a zjednodušit si podnikání v hypotékách a finančním poradenství.
Máme několik forem spolupráce. Zjistěte, co je pro práci makléře třeba splnit, a ještě dnes udělejte první krok ke své nové kariéře.