Co obnáší práce hypotečního makléře?

Práce hypotečního specialisty není pouze o podepisování nových smluv a inkasování patřičných provizí. Je nutné budovat dlouhodobé vztahy se svými klienty, pečovat o ně a řešit jejich požadavky, vzdělávat se, mít neustále přehled o tom, co se aktuálně děje a kam se trh může posunout.

Sdílet příspěvek:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on print
hypoteční makléř

Co obnáší práce hypotečního makléře?

Co odlišuje dobrého hypotečního specialistu od toho průměrného? Pro někoho je práce hypotečního poradce pouze o podepisování nových smluv a inkasování provizí. Pro jiné je to budování dlouhodobých vztahů s klienty a neutuchající touha překonávat hranice toho, co lze pro zájemce o hypotéku zařídit a vyjednat. Podívejte se s námi, co všechno obnáší práce hypotečního specialisty.

Pochopit skutečné potřeby klienta

Práce hypotečního makléře se odvíjí od toho, jaké jsou potřeby klienta. Možná vás nyní napadá, že všichni, kdo vyhledají služby hypotečního speciality, mají přece stejnou potřebu – zafinancování koupě vlastní nemovitosti. Pravda je to však pouze z poloviny.

  • Jak vysokou hypotéku klient potřebuje a co z ní bude financovat?
  • Má v plánu žít v dané nemovitosti celý život a vychovávat tam své děti?
  • Nebo hledá byt, ve kterém bude žít maximálně pár let, než se přestěhuje do něčeho většího?
  • Spěchá na vyřízení hypotéky?
  • Má potřebnou výši vlastních financí či druhou nemovitost?

Tohle je pouze pár z mnoha otázek, na které musíte znát odpověď dříve, než začnete klientovi předkládat jednotlivé nabídky. V momentně, kdy poznáte jeho skutečné potřeby, můžete začít s personalizací nabídek hypotečních úvěrů.

Nalézt vhodné řešení

Dalším krokem v budování dobrého a dlouhodobého vztahu s klientem je provedení analýzy jednotlivých nabídek a pomoc v nalezení konkrétního řešení. Banky mají odlišné metodiky a to co projde v jedné bance, nemusí projít v té druhé.

Makléř musí s bankou mnohdy vyjednávat o individuálním řešení pro klienta. To je také důvod, proč se lidé na zkušené hypoteční makléře obracejí. Pokud by se klient snažil vyjednávat v bance sám, s největší pravděpodobností by neuspěl.

Zajistit veškerou administrativu

Práce hypotečního specialisty je spojena s obrovským množstvím administrativy. Té musí každý poradce rozumět, zároveň by měl umět svému klientovi jasně vysvětlit, co který dokument obsahuje. Někteří žadatelé o úvěr budou požadovat, aby jim poradce stručně sdělil, co je obsahem jednotlivých smluv, jiní budou požadovat podrobné vysvětlení do detailu.

Pohlídat potřebné termíny

Dobrý hypoteční makléř má přehled nad tím, kdy má klient odevzdat jednotlivé dokumenty a v jaké fázi se aktuálně vyřízení úvěru nachází. Pokud klient nedodá patřičné podklady v čas, je na poradci, aby ho na tuto skutečnost upozornil. A klientů má dobrý makléř mnoho. Základem je proto dobrá organizace práce, pečlivost a smysl pro detail.

Řešit nestandardní situace

Mnoho lidí se domnívá, že sjednání hypotéky je snadná záležitost, kterou zvládnou vyřídit sami. Hypotečních kalkulaček je plný internet, banky se předhánějí v tom, která nabídne výhodnější podmínky. K čemu tedy hypoteční specialista?

Úspora peněz a času nejsou jediné benefity, které spolupráce s profíkem přináší. Mnoho lidí vyhledává hypoteční specialisty právě proto, že potřebují pomoci s nějakou nestandardní situací. Ať už se jedná o špatnou úvěrovou historii, aktuální příjmy či budoucí očekávání ohledně možných výdajů. Nejen s těmito situacemi si profesionál dokáže poradit a najít vhodné řešení pro svého klienta.

Nabídnout přidanou hodnotu

Přidaná hodnota hypotečního specialisty roste v dnešní uspěchané době exponenciálně. Poradce je svému klientovi mnohem blíž než banka samotná. Dokáže uspořit čas i peníze. Hledá řešení pro nestandardní  situace. Má úzké vztahy s realitními a developerskými společnostmi, díky kterým je pořízení nové nemovitosti a její financování zcela komfortní záležitostí.

Vzdělávat se a neustále na sobě pracovat

Práce hypotečního specialisty není pouze o podepisování nových smluv a inkasování patřičných provizí. Je nutné budovat dlouhodobé vztahy se svými klienty, pečovat o ně a řešit jejich požadavky, vzdělávat se, mít neustále přehled o tom, co se aktuálně děje a kam se trh posune v následujících měsících. Pokud si říkáte, že to určitě bude vyžadovat značné úsilí a dostatek času, máte pravdu. Ostatně o tom už hovoří i prastaré přísloví – „Bez práce nejsou koláče“.

Další články z blogu

Mohlo by vás také zajímat

Roman Vencl

Základem úspěchu je vaše nadšení

Roman Vencl je známým a úspěšným majitelem franšízy v Hradci Králové. Své zkušenosti, které během působení na hypotečním trhu načerpal, se snaží předat svým kolegům a tímto článkem také všem, kteří o franšíze u společnosti Gepard Finance vážně uvažují nebo jednoduše chtějí vědět, jak to ve vodách franšízingu, hypotečních, úvěrových a spořících produktů vlastně chodí.

Číst více »

Budete ohromeni :O

Zcela nezávazně Vám ukážeme unikátní nástroje, které ke své práci používá většina našich makléřů. Stačí zanechat kontakt.

small_c_popup.png

Chcete se dozvědět více?

Nechte nám na sebe kontakt a my se Vám ozveme s klíčovými informacemi.